Klachtenreglement voor Dagbesteding Lief en Ley
Doel
Dit reglement biedt een heldere procedure voor het indienen en afhandelen van klachten van cliënten, ouders/verzorgers en medewerkers.

Wie kan een klacht indienen?
* Cliënten
* Ouders/verzorgers
* Medewerkers

Indienen van een klacht
* Mondeling: Bij een van de eigenaren.
* Schriftelijk:  per e-mail.

Behandeling van de klacht
1. Bevestiging: Binnen 5 werkdagen ontvangt de klager een bevestiging.
2. Onderzoek: Door een van de eigenaren.
3. Afhandeling: Binnen 4 weken. Bij vertraging wordt de klager geïnformeerd.
4. Reactie: Schriftelijke reactie met besluit en eventuele maatregelen.

Geschillencommissie
Als de klager niet tevreden is, kan de klacht voorgelegd worden aan de Geschillencommissie waarbij wij zijn aangesloten. Dit is: www.degeschillencommissiezorg.nl.

Vertrouwelijkheid
Klachten worden vertrouwelijk behandeld en gedeeld met direct betrokkenen.

Slotbepalingen
In onvoorziene gevallen beslissen de eigenaren in overleg met betrokkenen. Dit reglement wordt jaarlijks geëvalueerd.

Contactgegevens voor het indienen van klachten:

Mondeling: Bij een van de eigenaren.
Schriftelijk: per mail.
E-mail: klachten@liefenley.nl
Wij hopen dat dit reglement bijdraagt aan een positieve en veilige omgeving voor iedereen bij onze dagbesteding.